Double Horse 9100 – przeróbka na 2,4GHz

Ten śmigłowiec można nabyć w prawie każdym sklepie modelarskim, jest to bowiem całkiem ciekawa konstrukcja o czym już pisałem we wcześniejszym poście. Jakiś czas temu próbowałem go znowu oblatać lecz ustawienie śmigła ogonowego, tak by śmigłowiec się nie obracał było praktycznie nie możliwe. Totalnie coś musiało się rozsynchronizować i praktycznie nie było reakcji na drążek prawo – lewo ani na trymery, których aparatura posiada 2 do wirnika tylnego i jeden do wirnika głównego oraz gałkę trymera dla serwa przód – tył.

Aparatura Double Horse 9100

Po oględzinach aparatury, rozkręceniu i poprawieniu zimnych lutów, podumaniu nad problemem pod okiem elektronika (braciak) stwierdziliśmy, że shit happends … na tym badziewiu się działać nie da :(, jakieś dziwne 2,7MHz, mała płytka, typowa zabawka do zajechania …

Pomyślałem .. mam normalny odbiornik, normalną aparaturę (2.4GHz Spektrum), może by tak przerobić?

 

„Jak zjeść słonia?”

A po kawałku … więc: Co mamy? – dwa silniki  szczotkowe, serwo analogowe. Co potrzebujemy? Dwa regulatory do silników szczotkowych, odbiornik, nadajnik (to posiadam).

Zakupu regulatorów dokonał brat, w przystępnej cenie w serwisie http://abc-rc.pl

#ESC Lanyu 18A – do silników szczotkowych do akumulatorów Ni-Mh za  29,80zł

ESC – Eagle-20A – do silników szczotkowych – Hobbywing za39,00zł

Ktoś zauważy, że w DH9100 jest akumulator Li-ion, też miałem pewne obawy co do funkcjonowania takiego rozwiązania ale okazały się one zupełnie bezpodstawne. Przesyłka dotarła w przeciągu tygodnia (eh te noworoczne remanenty).

Czas na rozkręcenie i przelutowanie elementów.

Stara płytka była już wcześniej poprawiana. Widoczny na zdjęciu tranzystor to jeden z elementów który najczęściej się psuje (przy urazach mechanicznych, na które śmigłowiec jest narażony). Z ciekawostek, element na godzinie 3:00 pionowa płytka z koszulką termokurczliwą która trzyma razem taką „pastylkę” – po jej zdjęciu element odpadł, a chyba powinien być przytwierdzony (?!) to też mógł być powód niedziałania regulacji obrotów tylnego wirnika.

CDN…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.